1001 Rahsia Udang dan pelbagai cerita menarik.

Ku Sangka Sepit Biru rupanya Piring Terbang !

Hari ini seperti biasa hobi memancing sepit biru membuak-buak....
Apatah lagi cuaca amat baik dengan aliran sungai kelantan
yang amat sesuai untuk aku....
Memburu Sepit Biru kali ini...


Seperti biasa lubuk sepit biru aku bertapak...
Tengok air sungguh 'molek' untuk menarik sepit biru..


Maka berlabuhlah perangkap joran untuk menundukkan
si sepit biru....
Bukan satu....bukan dua...tapi 3 joran !
Tak banyak tu....
Ada yang pasang sampai 5 joran !

Sudah hampir 2 jam menunggu sepit biru tapi tak
menjamah pun umpan yang dihidang....
Hari dah nak gelap...kira2 pukul 7.00 mlm
Nak hujan pulak tu....

Jadi aku ambik keputusan nak pulang saje....
Hampa juagak hari ini tak dapat menjamah sepit biru...
2 joran sudah ku lipat...siku...lipat

Tinggal satu lagi...ku biar aje dulu...

Tiba2 joran ku disentap laju....
Bergegar jantung ku.....
mesti sepit biru yang besar ni.....

Kili di tarik dengan berhati-hati....
Aku tidak keseorangan...
Bersama AJK Sepit Biru...
kami menanti dengan penuh tanda tanya...
Mungkin sepit biru 1 kilo punya ni...

Rupa2nya.......piring terbang !
Ikan tukal ! Anak pari sungai !


Bakar pun sedap ni...cicah air asam




Tapi aku masih memburu sepit biru
Bersama AJK Sepit Biru ku......!

2 comments:

  1. dkt mana lokasi ngail ni?sy dari berek 12..nok join ngail buleh ko?call no ni atau sms 0199413680

    ReplyDelete
  2. kito tahu doh mano..

    ReplyDelete

Anda suka artikel dalam blog ini ? Jangan lupa klik mana-mana iklan sebagai tanda sumbangan anda